dinsdag 24 maart 2015

Florence Nightingale, Lozenges en Winding Ways

Goedenmorgen!

Hier is het Dear Jane blokje van deze week: A8, genaamd Florence Nightingale.


Verder, zoals beloofd, een foto van de quilt die ik pas afgemaakt heb. Hij was al lang een heel eind op weg, maar nu helemaal klaar.


Het is de Lozenges, vorig jaar begonnen, op mijn minnie, veel lijntjes getrokken (Joanne, bedankt voor je hulp!),


overheen genaaid, hoekjes afgeknipt, gestreken en alle blokjes aan elkaar gezet (Greta, ook jij bedankt!). Toen gedubbeld, en ik wilde met een dikkere draad alle banen doorrijgen. Dat heeft even geduurd. Het is een heerlijke quilt, veel leuke lapjes erin verwerkt en heerlijk warm.




Gisteren hebben we een quilt van Greta gedubbeld. Dus alles aan de kant in de woonkamer, vloer gedweild (onder de bank verzameld zich altijd vanalles....), latten op de juiste maat vastgezet met lijmklemmen, top erop geregen, tussenvulling erop en toen de achterkant. Ook een erg leuke, kijk maar...


Allemaal kanten kleedjes, althans zo lijkt het....

Dit is de voorkant, hier aan de onderkant.


Een Winding Ways patroon, gemaakt met de stoffen van French General. 

Dezelfde die ik maakte met een fatquarter pakket:



Na een paar uurtjes doorwerken was de klus geklaard. Je ziet dat Greta een wat grotere versie heeft gemaakt met afgeronde hoeken, ook erg leuk!


En nu kan het quilten gaan beginnen! Succes Greta!!

Fijne dag vandaag, groeten, Elni







1 opmerking:

  1. Wat veel leuks!!
    Die winding ways staat ook nog op mijn verlanglijstje.....voor ooit! :-)

    BeantwoordenVerwijderen