zondag 22 september 2013

Gekregen...

Afgelopen week had ik mijn moeder op bezoek en die nam iets heel bijzonders mee.....

Een poosje terug sprak ik een lieve dame die een hele vervelende periode achter de rug heeft. In die tijd was ze met een quilt bezig, maar dat wilde helemaal niet lukken. Er waren blokjes genaaid, aan elkaar gezet, weer uitgehaald, anders aan elkaar gezet, maar het bleef worstelen en er zaten ondertussen teveel nare herinneringen aan. Dus..... ze vertelde me: straks als ik thuiskom, gooi ik zo alles in de container.

WAT?
NEE TOCH??

Dus toen ik weer: Jôh, kan je dat niet aan iemand anders geven dan, heb je geen vriendin die je daar blij mee kan maken??

En wat denk je? Ik mocht het hebben! JIPPIE! Maar wat het precies was en welke kleuren en wat voor stofjes, daar had ik werkelijk geen idee van.

Tot mijn moeder van de week met twee plastic tassen aan kwam... En ik ze omkieperde op de tafel.



Ohhh, het zijn HST (half square triangles) van 2.5 inch, genaaid op papier. In de kleuren rood, oranje, bruin, blauw, zwart en natuurlijk neutralen. Oei, dat is leuk zeg, en VEEL! Ik heb alleen de lossen geteld en per 10 gebundeld, dat zijn er al meer dan 280!!


Sommige stukken zitten al aan elkaar (pinwheels, yeah, ik ben gek op pinwheels!)


 Andere blokken zitten weer anders aan elkaar.....



Wat het gaat worden? Daar ga ik nog even over brainstormen. Maar dat komt zeker goed.

Oh en....... de resten van de gebruikte stoffen zitten er ook nog bij!!!!


Mijn dag kon niet meer stuk!! Ik ben er echt ontzettend blij mee.

Gulle Geefster, nogmaals hartelijk bedankt!

Groeten van Elni

3 opmerkingen:

  1. Echt te gek, heel veel plezier ermee. Ben heel benieuwd wat je er uiteindelijk van gaat maken.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heel erg lief!! En jij blij!!!!! :)
    Net als Marga, ben ik wel heel nieuwsgierig waar je al dat moois voor gaat gebruiken!
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! En jou kennende maak je er weer iets heel moois van.
    veel plezier ermee.
    Groeten,
    Gerda

    BeantwoordenVerwijderen